APA MOTIF SEBENAR TRAGEDI MH370? APA KATA ABANG BESAR…


Pendahuluan

Pengkalan tentera Amerika Syarikat yang menjadi pusat logistik dan pemantauan di Laut Hindi

Pengkalan tentera Amerika Syarikat yang menjadi pusat logistik dan pemantauan keselamatan di Laut Hindi

Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibu pejabat Aerospace Defence Forces (VKO) “hairan” tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) “menangkap dan kemudian mengalihkan” sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi

Menurut laporan ini, pesawat MH370 (juga dikenali dengan 748 melalui perkongsian kod dengan penerbangan China Southern Airlines) merupakan penerbangan komersial dari Kuala Lumpur, Malaysia ke Beijing, China, apabila pada 8 Mac 2014 pesawat Boeing 777-200ER ini secara tiba-tiba “ghaib” dalam penerbangan berserta 227 penumpang dari 15 buah negara yang kebanyakannya daripada negara China, beserta 12 anak kapal.

Misi “Russia Espionage”

Sesuatu yang menarik untuk diberi perhatian, laporan ini menyebut, sebenarnya Penerbangan MH370 sudah berada di bawah pengawasan GRU sebaik sahaja ia menerima maklumat terdapat kargo “sangat mencurigakan” yang dikesan mempunyai kaitan dengan Republik Seyschelles yang sebelum itu kargo berkenaan berada di dalam kapal kontena MV Maersk Alabama.

Ibu Pejabat Risikan Russia

Ibu Pejabat Risikan Russia yang bertanggungjawab dalam aktiviti risikan antarabangsa

Antara perkara pertama yang membangkitkan wasangka GRU ialah apabila dalam tempoh 24 jam kerja-kerja pemunggahan kargo “sangat mencurigakan” itu dilakukan dan sebelum dimasukkan ke dalam MH370, dua orang Tentera Laut Amerika Syarikat yang terlatih iaitu Mark Daniel Kennedy, 43 dan Jeffrey Keith Reynolds, 44 dijumpai mati di dalam “keadaan yang mencurigakan”. Kennedy dan Reynolds, adalah pekerja di firma keselamatan The Trident Group yang diasaskan oleh US Navy Special Operations Personnel (SEAL’s) dan Senior US Naval Surface Warfare Officers yang telah lama diketahui oleh GRU berfungsi untuk melindungi pemindahan aset-aset penting meliputi bahan-bahan atom dan biologi di seluruh dunia.

Setelah GRU mengesahkan bahawa kargo “sangat mencurigakan” berada di atas kapal Malaysia Airlines Penerbangan MH370 pada 8 Mac, Moscow segera memaklumkan Kementerian Keselamatan Dalam Negeri China (MSS) kebimbangan mereka dan segera menerima “jaminan” bahawa “semua langkah” akan diambil bagi memastikan apa yang telah disimpan akan kekal tersembunyi sebaik sahaja pesawat ini memasuki ruang udara mereka.

Reaksi Segera China

Laluan penerbangan MH370 sepatutnya berakhir di Beijing. Tetapi dipintas ke Lautan Hindi. Timbul tanda tanya, mengapa di Lautan Hindi?

Laluan penerbangan MH370 sepatutnya berakhir di Beijing. Tetapi ianya dipandu di luar laluan utama menuju ke Lautan Hindi. Timbul tanda tanya, mengapa di Lautan Hindi?

Walau bagaimanapun, laporan ini turut menyebut atas sebab-sebab masih tidak diketahui, MSS telah bersiap sedia untuk mengalihkan Penerbangan MH370 dari destinasi yang dijadualkan di Beijing ke Haikou Meilan International Airport (HAK) yang terletak di Wilayah Hainan (aka Pulau Hainan). Sebelum memasuki Zon The People Liberation Army (PLA) yang dilindungi di Laut China Selatan atau dikenali juga sebagai Kepulauan Spratly, Penerbangan 370 “ketara menyimpang” dari laluan penerbangannya dan telah dikesan oleh satelit dan radar VKO terbang ke rantau Lautan Hindi serta melengkapkan penerbangan hampir 3,447 kilometer (2,142 batu) ke Diego Garcia.

Adalah kritikal untuk diberi perhatian bahawa ketika penyimpangan penerbangan MH370 berlaku, pakar-pakar GRU menyebut, dalam masa yang sama semua akses komunikasi telefon bimbit yang dikendalikan oleh China Mobile tersekat di keseluruhan Kepulauan Spratly. Liputan telefon China Mobile dilanjutkan ke Kepulauan Spratly pada tahun 2011 supaya tentera PLA yang ditempatkan di pulau-pulau, para nelayan dan kapal-kapal saudagar dalam kawasan itu boleh menggunakan perkhidmatan mudah alih, yang boleh juga digunakan untuk memberi bantuan apabila berlaku kejadian ribut mahupun aktiviti menyelamat di lautan.

Pesawat MH370 Dirampas

Bagaimana Tentera Laut Amerika Syarikat mampu untuk mengalihkan Penerbangan MH370 ke pangkalan Diego Garcia, laporan ini berkata, ianya berjaya dilakukan dari jauh kerana pesawat Boeing 777-200ER ini dilengkapi dengan sistem terbang-dengan-wayar (fly-by-wire – FBW) yang berupaya menggantikan manual kawalan penerbangan pesawat konvensional dengan antara muka elektronik bagi membolehkan ia dikawal secara jarak jauh seperti kendalian mana-mana pesawat dron.

Kegagalan ATC untuk berhubung dengan pesawat MH370 amat meragukan. Mungkinkah transponder telah disabotaj?

Kegagalan ATC untuk berhubung dengan pesawat MH370 amat meragukan. Mungkinkah transponder pesawat ini telah disabotaj?

Walau bagaimanapun, meskipun pesawat ini mampu dikawal dari jauh, sistem komunikasi hanya boleh dinyah-aktif secara manual; dan dalam insiden Penerbangan MH370, sistem laporan datanya telah ditutup pada jam 01:07 pagi, diikuti dengan transponder (alat yang menghantar lokasi dan altitud) yang telah ditutup pada jam 01:21 pagi.

Apa yang kekal membingungkan tentang kejadian ini, dari analisis GRU media arus perdana didapati Amerika Syarikat dilihat masih belum menuntut plot radar dan imej satelit Lautan Hindi dan Laut China Selatan daripada rejim Obama. Hal ini disebabkan kepentingan kawasan ini di mana tentera AS melindungi keseluruhan kawasan di Diego Garcia kerana kawasan ini mempunyai kepentingan dari segi lorong udara dan perkapalan.

Kehilangan 64 penumpang American Airlines Flight 77 semasa serangan teroris di Pentagon amat misteri dan meragukan

Kehilangan 64 penumpang American Airlines Flight 77 semasa serangan teroris di bangunan Pentagon amat misteri dan meragukan

Adalah sangat menyedihkan dan laporan ini membuat suatu kesimpulan penting, Amerika Syarikat sebenarnya menyembunyikan fakta “kehilangan” Penerbangan MH370 kerana mereka juga sebenarnya telah berbuat demikian selepas peristiwa 11 September 2011 apabila rejim Bush “menghilangkan” penerbangan American Airlines Flight 77 yang membawa 64 penumpang dan anak kapal selepas secara palsu mendakwa ia akan menghentam Pentagon, tetapi kemudiannya telah disahkan oleh CNN perkara berkenaan tidak berlaku.

Kesimpulan

Dunia cuba dimomok oleh Barat terutamanya Amerika Syarikat tentang kegagalan Malaysia dalam menghadapi krisis MH370 dengan pelbagai tomahan dan fitnah secara berterusan. Ia dilakukan melalui wakil media massa seperti CNN, BBC dan juga media massa ABC (Australia) dengan soalan-soalan provokasi yang melampau dan nakal. Jika kita mengkaji semula tentang isu penggunaan 2 pasport palsu oleh warganegara Iran dan bilangan penumpang yang menaiki MH370, SIAPAKAH orang yang pertama bertanyakan soalan tersebut kepada Datuk Seri Hishamuddin? Kalau tidak bukan wartawan CNN yang bertubi-tubi cuba menimbulkan persepsi bahawa tragedi ini angkara teroris dari negara Iran dan kemungkinan terdapat sekumpulan teroris yang menaiki pesawat tersebut.

Penglibatan aset ketenteraan dari luar negara amat menakjubkan. Kenapa mereka berminat?

Penglibatan aset ketenteraan dari luar negara amat menakjubkan. Kenapa mereka berminat?

Kita masih bernasib baik kerana Negara Russia tidak terjebak masuk ke dalam perangkap ciptaan Amerika Syarikat yang mahukan timbulnya KRISIS GLOBAL yang boleh menjurus kepada Perang Dunia Ke-3, walaupun terdapat seorang rakyatnya yang turut menaiki pesawat tersebut.  Apa tidaknya, ia disandarkan kepada jumlah Negara proksi barat dan timur yang melibatkan pencarian pesawat MH370. Jika diteliti dengan terperinci, nescaya nama-nama negara seperti China, Vietnam (Proksi Timur), Amerika Syarikat, Australia, Singapura, New Zealand (Proksi Barat) aktif menghantar aset ketenteraan untuk mencari pesawat tersebut. Mereka bertindak seolah-olah menyiapkan armada kapal perang bagi tujuan menjalankan OPERASI ketenteraan di Laut China Selatan.

Oleh itu, jika kita meneliti kronologi tragedi MH370 yang berlaku di sepanjang tempoh 18 hari ini, mendapati terdapat beberapa KLUE yang disimpulkan. Tragedi ini  adalah ibarat “melontar seketul batu untuk membunuh lebih dari seekor burung”. Rasionalnya, terdapat sekumpulan (20 orang) kakitangan mahir dari kilang Freescale Semiconductor yang bergegas ke Beijing untuk tujuan membida projek Telco, terdapat 4 orang pemilik pattern dari kilang Freescale Semiconductor warganegara China, seorang aktivis kemasyarakatan dari India, seorang jurutera dari IBM dan yang paling mencurigakan ialah 4 orang penumpang “standby” dari senarai “waiting list” yang menggantikan penumpang asal. Apa pendapat anda?

MH370 - alFatihah

 Sumber : bicaraworld

2 thoughts on “APA MOTIF SEBENAR TRAGEDI MH370? APA KATA ABANG BESAR…

  1. US adalah pakar seni penipuan dan sanggup melakukan apa sahaja utk mencapai tujuan mereka.Lihat perstiwa 911, senjata berbahaya Iraq dn kejadian tsunami di Aceh semua itu adalh angkara mereka yg dilakukan dgn teknologi yg tidak pernah terpikir oleh kita..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s